Legea Uniunii Europene privind concurența digitală „nu vizează companiile americane”, au declarat șefii Comisiei Europene pentru tehnologie și concurență unui congresman american, într-un efort de a calma un război transatlantic de cuvinte cu privire la represiunea UE împotriva Big Tech, relatează Politico.
Vicepreședinții executivi ai Comisiei, Teresa Ribera și Henna Virkkunen, i-au scris lui Jim Jordan, șeful Comisiei juridice a Congresului SUA, pentru a-i explica obiectivele Digital Markets Act (Legea privind piețele digitale), care obligă companiile din domeniul tehnologiei să deschidă serviciile către rivali sub amenințarea unor amenzi mari. Legea vizează în mare măsură giganți americani precum Apple, Meta, Google, Amazon și Microsoft.
Președintele SUA, Donald Trump, s-a alăturat directorilor executivi din domeniul tehnologiei pentru a se plânge de amenzile UE, amenințând chiar cu tarife într-un memorandum din 21 februarie privind „apărarea companiilor și inovatorilor americani de extorcarea și amenzile neloiale din străinătate”.
Scrisoarea, datată 6 martie, este cea mai completă apărare de până acum din partea Comisiei Europene față de criticile SUA, răspunzând cererii Iordaniei de a explica legislația UE.
„Obiectivul aplicării DMA, ca în orice alt act legislativ al UE, este de a asigura conformitatea – nu de a emite amenzi”, au declarat aceștia, subliniind că sunt «pe deplin angajați» în aplicarea legii.
„Suntem convinși că Uniunea Europeană și Statele Unite împărtășesc obiectivul comun de a preveni efectele dăunătoare ale monopolizării”, au spus ei.
Apple, Meta și Google sunt în prezent anchetate cu privire la conformitatea lor cu DMA, având ca termen limită 25 martie pentru o decizie.
Într-o scrisoare din 5 martie, un grup de legislatori europeni a scris procurorului general al SUA, Pam Bondi, și șefului departamentului comercial al SUA, Howard Lutnick, pentru a sublinia faptul că DMA „nu este concepută pentru a viza companiile în funcție de naționalitate” și reglementează și Bytedance, cu sediul în China.
„Companiile americane nu numai că beneficiază de DMA, ci și solicită în mod activ aplicarea acesteia”, au afirmat aceștia, citând Disney, Netflix și Epic Games ca potențiali beneficiari ai legii.