Orange Romania a realizat, în primele şase luni ale anului, o cifră de afaceri consolidată de 684 de milioane de euro, în scădere cu 2,1% faţă de aceeaşi perioadă din 2024, a anunţat, marţi, compania, relatează Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
La finalul acestei perioade, operatorul oferea servicii mobile pentru peste 9 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă pentru peste un milion de clienţi şi servicii de televiziune prin cablu şi satelit pentru peste un milion de clienţi.
În prima parte a anului, Orange şi-a continuat planurile de extindere şi îmbunătăţire a reţelelor mobile şi fixe. Investiţiile vor depăşi 200 milioane de euro până la finalul lui 2025, menţinând acelaşi ritm ca şi până acum, în ciuda presiunilor economice şi a unor dezechilibre semnificative în piaţa de telecomunicaţii.
De la finalul lui iunie 2025, reţeaua 5G/5G+ este disponibilă în 58 de oraşe, cu viteze de transfer ce ajung până la 1,5 Gbps. Lista oraşelor acoperite 100% este în continuă creştere, printre ele numărându-se Bucureşti, Iaşi, Arad, Baia Mare, Miercurea-Ciuc, Râmnicu Vâlcea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş.
Anul acesta, Orange a introdus cel mai rapid internet din România – 2,3 Gbps download şi 1 Gbps upload. Noul serviciu, numit Orange Fibră 2300, a început să aibă eligibilitate de 100% în oraşe precum Bucureşti, Ploieşti, Iaşi şi a consolidat astfel oferta de internet fix. Conform celui mai recent studiu Netograf al ANCOM, Orange are cea mai rapidă viteză medie de download pentru internetul fix din România – 558 Mbps. Acelaşi raport arată că operatorul şi-a menţinut totodată poziţia de cea mai rapidă reţea mobilă, cu o viteză medie de download de 95 Mbps. Clienţii recunosc că reţelele performante şi repoziţionarea portofoliilor de fibră şi mobil oferă un bun raport calitate-preţ. Acest lucru se reflectă într-o rată a migrării redusă în S1 2025 aproape la jumătate, în comparaţie cu începutul lui 2023 şi o îmbunătăţire a vânzărilor.
Expertiza Orange în serviciile integrate de telecom, cloud, securitate cibernetică este recunoscută de către sectorul românesc de afaceri. Orange Business a înregistrat o creştere de 9,8% în semestrul I din 2025 pentru serviciile de IT&C, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Orange Business raportează venituri în creştere şi din vânzările de echipamente – peste 31% în prima jumătate din 2025 faţă de aceeaşi perioadă din 2024. În paralel, principalul serviciu de IT & Cloud al operatorului (Flexible Computing) a înregistrat o creştere de 33%, iar serviciile de tip colaborare unificată (UCC) au înregistrat o creştere de peste 15% a veniturilor faţă de primul semestru din 2024.
Programele Fundaţiei Orange de educaţie digitală şi incluziune socială au generat un impact semnificativ pentru aproape 57.000 de beneficiari în primele şase luni ale anului, cu o investiţie totală de peste 1,7 milioane de euro, cifre care marchează o creştere cu aproximativ 20% faţă de anul trecut.
Platforma Digitaliada care oferă de 10 ani acces gratuit profesorilor la conţinut educaţional extrem de util în predarea la clasă, numără în prezent peste 2.700 de şcoli din mediul rural şi urban şi reuneşte peste 90.000 de utilizatori (elevi, profesori şi părinţi). Anul acesta, în premieră, accesul la platformă a fost facilitat şi pentru şcolile din Delta Dunării, prin dotarea cu tehnologie de ultimă generaţie prin proiectul 5G Connect Danube Delta, co-finanţat de către Comisia Europeană, şi organizarea unor sesiuni de training dedicate profesorilor din satele izolate de ape.
„La doar un an de la finalizarea fuziunii cu Orange Romania Communications, vedem progrese în direcţia pe care ne-am propus-o. Transformarea într-un furnizor convergent nu este un parcurs uşor, însă am încredere că aceasta este strategia corectă. Ca în cazul oricărei fuziuni de această dimensiune, observăm presiune asupra performanţei financiare. Însă, vedem şi îmbunătăţiri, în special în zona B2B, şi o stabilizare a bazei de clienţi. Mai rămân câteva etape cruciale pentru a finaliza integrarea complexă a sistemelor IT. Vom continua să investim în reţelele noastre, în modernizarea infrastructurii. Consider că aceste eforturi trebuie susţinute şi de un cadru legislativ şi economic echitabil care stimulează investiţiile şi inovaţia. Infrastructura digitală este un factor diferenţiator pentru România şi un motor de creştere economică”, a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange Romania.
Orange Romania face parte din Grupul Orange, unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicaţii la nivel mondial, conectând sute de milioane de clienţi din întreaga lume. Orange conectează 1 din 2 români şi oferă o gamă largă de soluţii de comunicare pentru clienţii rezidenţiali şi companii – de la servicii de conectivitate de bază până la pachete complete de telefonie mobilă, internet fix, TV şi soluţii IT&C complexe prin Orange Business. De la intrarea sa pe piaţa locală, Orange a realizat investiţii de 4,7 miliarde de euro în România.