Bateriile mașinilor electrice moderne se degradează foarte puțin în timp, potrivit unui nou studiu / Top 10 mașini cu cea mai mică uzură a celulelor în timp

o femeie isi conecteaza masina electrica la o statie de incarcare
Sursa foto: Freepik / senivpetro

Barierele în calea achiziționării de mașini electrice continuă să dispară, în special în cazul vehiculelor second-hand, unde preocupările legate de degradarea bateriilor sunt cele mai semnificative, transmite Autoblog. Un nou studiu realizat de brokerul suedez de mașini Kvdbil, care a evaluat 1.366 de vehicule electrice și hibride plug-in (PHEV) second-hand, oferă rezultate liniștitoare. Concluzia principală este că marea majoritate a vehiculelor electrice second-hand prezintă o degradare minimă a bateriilor în timp.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Studiul a urmărit 723 de vehicule electrice și 643 de vehicule hibride plug-in, constatând că opt din zece mașini au păstrat cel puțin 90% din starea inițială a bateriei după mai mulți ani de utilizare. Acest nivel de longevitate i-a surprins pe cercetători. Martin Reinholdsson, manager de testare la Kvdbil, a comentat că au fost „puțin surprinși că au fost atât de multe care erau atât de bune”.

În ceea ce privește performanța, Kia a dominat clasamentul, asigurându-și poziția de brand cu cea mai bună evaluare generală, cea mai bună mașină electrică (EV6) și cea mai bună mașină hibridă (Sportage). Tesla și-a menținut reputația de degradare redusă, modelul Y ocupând, de asemenea, un loc pe podium.

Top 10 mașini cu cea mai redusă degradare a bateriei în timp:

  1. Kia EV6
  2. Kia e-Niro
  3. Tesla Model Y
  4. Opel Mokka-e
  5. Mazda MX-30
  6. Audi Q4 e-tron
  7. Fiat 500e
  8. Volvo XC40 Recharge
  9. Citroen e-C4
  10. Volkswagen ID.4

Aceste constatări susțin alte date care arată că o baterie EV are de fapt o durată de viață mai lungă decât motorul unei mașini pe benzină. Chiar dacă este necesară o înlocuire, costurile devin comparabile cu cele pentru un motor cu ardere internă. De exemplu, un pachet de baterii de Nissan Leaf, model mai vechi, costă 5.000 de dolari, față de un motor Nissan Altima nou care costă până la 6.500 de dolari.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...
masina autonoma

Bosch anunță că face echipă cu Microsoft pentru a explora utilizarea inteligenței artificiale la volan/ Sistemele de asistență pot detecta oameni, animale, obiecte și autovehicule/ IA ar putea ajuta la determinarea posibilității ca o situație să ducă la un accident

Compania germnană Bosch anunță, într-un comunicat, că explorează oportunități și de valorificare a puterii inteligenței artificiale generative în…
Citeste Mai Mult