Mercedes ar putea renunța la modelele sale mai ieftine în SUA din cauza tarifelor impuse de Trump

Mercedes-Benz C 200 4MATIC All-Terrain (Kraftstoffverbrauch (WLTP) gesamt (kombiniert): 7,6-6,8 l/100 km; CO2-Emissionen (WLTP) gesamt (kombiniert): 174-155 g/km); Avantgarde, Exterieur: spektralblau;Kraftstoffverbrauch (WLTP) gesamt (kombiniert): 7,6-6,8 l/100 km; CO2-Emissionen (WLTP) gesamt (kombiniert): 174-155 g/km* Mercedes-Benz C 200 4MATIC All-Terrain, Avantgarde; exterior: spectral blue;Combined fuel consumption (WLTP): 7.6 -6.8 l/100 km; CO2 emissions (WLTP) combined: 174-155 g/km*

În contextul noilor tensiuni comerciale dintre SUA și Europa, Mercedes-Benz analizează serios retragerea modelelor sale accesibile de pe piața americană. Măsura vine pe fondul tarifelor vamale de 25% impuse de administrația Trump, care ar putea transforma aceste vehicule într-o pierdere economică pentru companie. Modelele vizate includ SUV-ul compact GLA, aflat printre cele mai ieftine opțiuni oferite de producătorul german în Statele Unite.

Această posibilă decizie face parte dintr-un plan de contingență mai amplu, în condițiile în care lipsa de claritate din partea Washingtonului frustrează marii jucători din industrie, informează Bloomberg.

Mercedes nu a luat încă o hotărâre finală și ar putea reveni asupra deciziei, în funcție de modul în care vor fi implementate tarifele. Între timp, producătorul german încearcă să își mențină poziția puternică pe piața americană, mai ales în segmentul SUV-urilor de lux, care generează cele mai mari profituri.

Alți producători auto se adaptează și ei noilor condiții: Aston Martin Lagonda și Ferrari NV intenționează să crească prețurile, în timp ce Volkswagen AG ia în calcul extinderea producției locale. Stellantis NV, compania-mamă a Chrysler, încearcă la rândul său să influențeze administrația Trump, după o întâlnire recentă a președintelui John Elkann cu fostul lider american.

Retragerea modelelor accesibile ar putea fi o strategie logică pentru Mercedes, evitând taxele pe vehiculele cu cele mai mici marje de profit. SUV-ul GLA, cu un preț de pornire de aproximativ 43.000 de dolari în SUA, riscă să devină nerentabil dacă taxele nu pot fi transferate către consumatori. Totodată, această mișcare ar putea încuraja clienții să se orienteze către modele mai scumpe.

Conducerea Mercedes, sub CEO-ul Ola Källenius, s-a concentrat în ultimii ani pe consolidarea segmentului de lux, cu investiții în modele precum limuzina S-Class și reducerea producției de mașini compacte. Compania a amânat recent obiectivul de electrificare completă și și-a reconfirmat investițiile în motoare cu ardere internă, pe fondul scăderii cererii pentru vehicule electrice.

În februarie, Mercedes a avertizat asupra unei scăderi a marjelor de profit, ca urmare a competiției intense, tensiunilor comerciale și schimbărilor în comportamentul consumatorilor. Potrivit estimărilor Bloomberg Intelligence, noile tarife americane vor afecta cel mai mult Mercedes și Porsche, cu un impact potențial de 3,4 miliarde de euro (3,7 miliarde dolari).

Deciziile comerciale ale fostului președinte Trump, menite să stimuleze locurile de muncă americane, creează însă incertitudine în industrie. Lipsa unor detalii esențiale – în special Anexa 1, care cuprinde lista oficială a pieselor și componentelor supuse tarifelor – limitează sever capacitatea companiilor de a reacționa, a explicat Andrew Bergbaum, director la firma de consultanță AlixPartners, care consiliază mai mulți producători auto globali.

„Este o bătaie de cap majoră”, a spus Bergbaum. „Faptul că nu știm ce urmează face extrem de dificilă luarea unor decizii strategice.”

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...