Reuters: Producătorii auto din China, chemați la explicații pentru cosmetizarea cifrelor de vânzări prin metoda mașinilor „second-hand” cu zero kilometri

Ministerul Comerțului din China a convocat marți, 27 mai, mai mulți producători auto, printre care BYD, Dongfeng Motor și Leapmotor, alături de organizații din industrie, pentru a discuta despre fenomenul vânzărilor de mașini „second-hand” care, deși sunt înmatriculate, nu au fost niciodată conduse. Informația a fost dezvăluită de o sursă apropiată discuțiilor, care a solicitat anonimatul din cauza caracterului confidențial al reuniunii.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Această practică, cunoscută sub denumirea de „mașini second-hand cu zero kilometri”, a atras atenția autorităților în contextul intensificării concurenței pe piața auto din China și al unui război al prețurilor care durează de mai mulți ani.

Declanșatorul acțiunii autorităților pare să fi fost un interviu acordat recent de președintele Great Wall Motor, Wei Jianjun, pentru publicația Sina Finance. În declarațiile sale, Wei a afirmat că „a apărut un fenomen de mașini second-hand cu zero kilometri, care sunt deja înmatriculate, deci considerate vândute, dar care nu au fost conduse deloc”. Potrivit acestuia, între 3.000 și 4.000 de comercianți activi pe platformele online chineze de vânzări auto oferă astfel de vehicule.

În spatele acestei strategii se află, potrivit sursei citate de Reuters, eforturile producătorilor și dealerilor auto de a-și menține volumele de vânzări ridicate pentru a atinge țintele comerciale impuse. Înmatricularea artificială a unor vehicule noi, urmată de revânzarea lor ca „second-hand”, le permite să raporteze livrări mai mari, deși mașinile nu ajung imediat în utilizarea finală.

La întâlnirea organizată de Ministerul Comerțului au fost invitate și organizații relevante din industrie, printre care Asociația Producătorilor de Automobile din China (CAAM), Asociația Dealerilor Auto din China (CADA), precum și mai multe platforme de vânzări auto second-hand.

Ministerul Comerțului, companiile BYD, Dongfeng Motor și CADA nu au oferit comentarii la solicitările Reuters, în timp ce Great Wall Motor și CAAM au refuzat să comenteze pe marginea situației.

Informațiile despre convocarea acestei întâlniri au avut un impact imediat pe bursă. Acțiunile BYD și Leapmotor au înregistrat o scădere de 3,1%, iar indicele auto Hang Seng din Hong Kong a pierdut peste 2% din valoare.

Practicile de vânzare a mașinilor noi ca fiind rulate, fără ca acestea să fi fost utilizate, ridică semne de întrebare privind transparența pieței auto din China și veridicitatea datelor legate de vânzările reale. De asemenea, fenomenul are potențialul de a afecta încrederea consumatorilor și poate influența prețurile din segmentul vehiculelor second-hand.

Pentru moment, nu este clar dacă autoritățile vor introduce măsuri de reglementare sau sancțiuni pentru a descuraja această practică, dar convocarea unei întâlniri oficiale cu principalii actori din industrie sugerează o preocupare crescută la nivel guvernamental.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...