Toyota a prezentat oficial versiunea facelift a modelului Aygo X, care aduce schimbări semnificative de design, tehnologii moderne și, în premieră, un sistem de propulsie full-hybrid. Aceasta marchează un moment important pentru constructorul japonez, care introduce astfel primul hibrid din segmentul mini (segmentul A), din care mai fac parte și Fiat Panda, Hyundai i10 și Kia Picanto. Interesant: din câte știm, Toyota Aygo X Hybrid este prima mașină complet hibridă din segmentul A.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noua Toyota Aygo X facelift renunță la motorizarea pe benzină de un litru și adoptă un sistem de propulsie hibrid preluat de la modelele Yaris și Yaris Cross. Acesta este format dintr-un motor pe benzină de 1,5 litri cu trei cilindri și un motor electric, oferind o putere combinată de 116 CP.
Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în mai puțin de 10 secunde, iar emisiile de CO₂ se situează la doar 86 g/km (WLTP), fără a necesita încărcare externă.

Noul Aygo X – Design mai matur, dar păstrează stilul jucăuș
Modificările de design includ o grilă frontală redesenată, faruri noi și un set de jante de 17 sau 18 inchi, în funcție de nivelul de echipare. Sunt păstrate elementele de personalizare caracteristice modelului, cum ar fi vopseaua în două tonuri și opțiunea unui acoperiș retractabil din pânză. Paleta de culori a fost extinsă, inspirată de tonuri naturale.

Interiorul a fost și el revizuit, cu accent pe confort și tehnologie. Aygo X facelift beneficiază de un instrumentar digital de 7 inchi, frână de parcare electrică și două porturi USB-C, incluse standard. Versiunile superioare oferă opțiuni precum încărcare wireless pentru telefon, aer condiționat cu tehnologie nanoeX (un sistem avansat de purificare a aerului) și acces cu cheie digitală.

Toyota a amplasat bateriile una lângă alta pe lățimea podelei de sub bancheta din spate. Prin urmare, spațiul portbagajului rămâne neschimbat la 231 de litri.
Noul Aygo X va avea o versiune sport, GR Sport
Pentru prima dată, modelul primește o versiune sport, GR Sport, care se distinge prin elemente vizuale specifice, șasiu și direcție optimizate pentru un comportament dinamic îmbunătățit. Această variantă adaugă un plus de sportivitate unui model urban deja apreciat pentru agilitate și dimensiuni compacte.
Toyota Aygo X facelift va fi produs în uzina Toyota Motor Manufacturing Czech (TMMCZ) din Kolín, Republica Cehă, devenind astfel primul model hibrid asamblat în această fabrică. Lansarea pe piețele europene este programată pentru sfârșitul anului 2025.
