Un stat din SUA oferă gratuit locuitorilor încărcătoare pentru mașinile electrice/ În ce condiții și cu ce scop

Sursa Foto: Pexels

Statul american Massachusetts va oferi locuitorilor încărcătoare bidirecționale pentru vehicule electrice în mod gratuit, dacă participă la un program demonstrativ la nivel de stat, relatează greencarreports.com

Derulat de Massachusetts Clean Energy Center (CEC), programul urmărește instalarea de încărcătoare bidirecționale la reședințe și în flotele comerciale pentru a demonstra posibilitățile utilizării vehiculelor electrice în sprijinul rețelei electrice sau ca sursă de alimentare de rezervă pentru locuințe și clădiri.

Participanții care dețin vehicule electrice compatibile cu încărcarea bidirecțională vor primi echipamente gratuite de încărcare, iar costurile de instalare vor fi, de asemenea, acoperite. În schimb, aceștia vor trebui să furnizeze date despre utilizarea și întreținerea încărcătoarelor, precum și să ofere feedback despre experiența utilizării acestora, conform unui document FAQ al programului. După încheierea programului, participanții vor putea păstra încărcătoarele.

Ce este încărcarea bidirectionala?

Încărcarea bidirecțională este o tehnologie care permite vehiculelor electrice (EV) nu doar să încarce energie din rețea, ci și să returneze energie către aceasta sau să alimenteze alte dispozitive electrice. Această tehnologie transformă mașinile electrice în surse mobile de energie, având mai multe aplicații:

  1. V2G (Vehicle-to-Grid) – Vehiculul returnează energie în rețeaua electrică atunci când este nevoie, contribuind la stabilizarea acesteia și la reducerea cererii de vârf.
  2. V2H (Vehicle-to-Home) – Mașina electrică poate alimenta o locuință în cazul unei pene de curent sau pentru a reduce consumul din rețea în orele cu tarife ridicate.
  3. V2L (Vehicle-to-Load) – Vehiculul poate furniza energie direct către dispozitive electrice, cum ar fi unelte, aparate electrocasnice sau chiar camping-uri mobile.
  4. V2B (Vehicle-to-Building) – Similar cu V2H, dar aplicat la clădiri comerciale, unde energia din mașini poate reduce consumul de la rețea în orele de vârf.

Din punct de vedere numeric, programul este unul relativ restrâns. CEC intenționează să aloce între 50 și 60 de încărcătoare pentru locuințe unifamiliale, cu un accent pe comunitățile afectate de probleme de justiție ecologică. De asemenea, vor fi distribuite 30-40 de încărcătoare pentru flotele comerciale în trei până la cinci locații și între 10 și 20 de încărcătoare pentru autobuzele școlare electrice în trei locații.

Înscrierile pentru program vor începe în aprilie, iar evaluările la fața locului vor avea loc între iulie și decembrie. CEC nu a oferit o dată exactă pentru începerea instalării încărcătoarelor, dar își propune să finalizeze procesul până în septembrie 2026, cu raportarea datelor proiectului încheindu-se în decembrie același an.

De-a lungul anilor, au fost desfășurate numeroase programe pilot și demonstrații privind capacitatea vehiculelor electrice de a furniza energie din bateriile lor pentru alte utilizări. Totuși, acest subiect a devenit mai relevant pe măsură ce producători auto precum General Motors și Hyundai/Kia au început să dezvolte mai multe modele cu această funcționalitate. În plus, statul California a luat în considerare impunerea unei cerințe privind capacitatea de încărcare bidirecțională pentru viitoarele vehicule electrice vândute pe teritoriul său.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...