Logitech va muta o parte din producția mouse-uri și alte periferice din China, pentru a contracara tarifele impuse de Trump

Logitech
Sursa foto: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Logitech International va atenua impactul politicii tarifare a președintelui american Donald Trump prin mutarea unei părți din producția de mouse-uri pentru computere și alte periferice din China, informează Reuters.

Directorul executiv Hanneke Faber a declarat că va adopta o abordare activă în ceea ce privește barierele comerciale, o problemă deosebit de importantă pentru Logitech, care produce toate produsele sale în afara Statelor Unite, deși această țară este cea mai mare piață a sa, cu 35% din vânzări.

„Vom juca ofensiv, exercitând o disciplină strictă în ceea ce privește costurile și acționând cu agilitate”, a declarat Faber analiștilor după ce producătorul de camere web și tastaturi a raportat venituri pentru trimestrul al patrulea ușor sub estimări.

Compania elvețiano-americană produce în prezent aproximativ 40% din produsele sale vândute în Statele Unite în China, ceea ce creează o situație dificilă după ce Washingtonul a impus taxe de import de 145% asupra mărfurilor provenite din Beijing.

Logitech dorește acum să reducă ponderea produselor fabricate în China și exportate în SUA la 10%, transferând o parte mai mare din producție în Vietnam, Taiwan, Thailanda, Malaezia și Mexic, unde are acorduri cu producători contractuali.

„Suntem în poziția norocoasă de a fi investit într-o rețea de producție foarte diversificată”, a declarat Faber. ”Deși nu pot spune că este ușor să redirecționăm volumul, echipa noastră face o treabă fantastică în redirecționarea rapidă a volumului pentru a atenua impactul tarifelor.”

Alte măsuri includ creșterea prețurilor în Statele Unite cu aproximativ 10% pentru a compensa tarifele, în timp ce compania va rămâne concentrată pe restul lumii, unde realizează 65% din vânzări.

În plus, costurile vor fi reduse, de exemplu prin amânarea angajărilor și reducerea cheltuielilor de deplasare și a altor cheltuieli.

Planul a fost dezvăluit în momentul în care Logitech a raportat o scădere a profitului operațional non-GAAP cu 16%, până la 133 de milioane de dolari, în trimestrul încheiat în martie, ratând estimările analiștilor de 134 de milioane de dolari.

Vânzările trimestriale au rămas neschimbate, la 1,01 miliarde de dolari, sub estimările de 1,03 miliarde de dolari, conform consensului analiștilor compilat de Visible Alpha.

Analistul Michael Foeth de la Bank Vontobel s-a arătat încurajat de planul Logitech, în timp ce acțiunile companiei se tranzacționau cu 1,5% mai mult la deschiderea bursei din Zurich.

„Dintr-o poziție de forță competitivă și financiară și cu o structură de producție extrem de flexibilă, compania are un palmares convingător care îi permite să concureze cu succes în perioade dificile”, a declarat Foeth.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...