SoftServe, un furnizor de consultanță IT și servicii digitale, a început să integreze agenți AI în echipele sale, o strategie menită să revoluționeze procesul de dezvoltare și să reducă semnificativ timpul și costurile de livrare a proiectelor, cu procente ce variază între 30% și 70%, potrivit unui comunicat al companiei trimis redacției TechRider.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Serviciile bazate pe inteligența artificială reprezintă cel mai rapid segment de creștere al companiei, înregistrând un avans anual de 85%, cea mai mare cerere fiind pentru sistemele agentice.
În cei doi ani de activitate ai GenAI Lab, echipa SoftServe a creat deja peste 200 de soluții bazate pe AI pentru mai mult de o sută de clienți.
„Suntem printre puținii din lume care implementează deja automatizarea completă a dezvoltării prin agentic engineering în proiecte ale clienților — de la colectarea cerințelor până la testare”, a declarat Serge Haziiev, Advanced Technologies CTO în cadrul SoftServe.
Compania folosește deja un portofoliu propriu de peste o duzină de agenți AI care automatizează sarcini de inginerie, de la planificarea proiectelor la analiză și testare. Totodată, dezvoltă propria Agentic Intelligence Open Platform pentru a simplifica implementarea eficientă a sistemelor AI.
„Nu urmărim ca oamenii să folosească AI-ul doar ca pe un alt instrument… În schimb, ne dorim o colaborare eficientă între dezvoltatori și colegii lor virtuali — care să permită obținerea unor rezultate fără precedent”, a adăugat Haziiev.
Pentru a sprijini această nouă abordare, SoftServe a introdus rolul de Intelligence Engineer, un specialist responsabil cu orchestrarea și validarea performanței agenților. Echipa GenAI Lab include deja 40 de astfel de profesioniști, cu planuri de dublare a acestui număr în următorul an.
SoftServe susține că parteneriatele strategice pe care le are cu NVIDIA, AWS, Google Cloud și Microsoft Azure asigură accesul la cele mai noi tehnologii.