BBC News va crea un nou departament care va utiliza inteligența artificială pentru a oferi publicului un conținut mai personalizat, în timp ce liderul său a declarat că corporația a „sfidat gravitația” în atingerea audiențelor, pe fondul schimbărilor seismice în modul în care sunt consumate știrile, relatează The Guardian.
Într-o notă adresată personalului, văzută de The Guardian, Deborah Turness, directorul executiv al BBC News, a anunțat o revizuire a structurii organizației, inclusiv crearea unui nou departament, BBC News growth, innovation and AI. Acesta se va concentra în special pe tinerii sub 25 de ani, pe fondul unei schimbări uriașe către consumul de știri pe smartphone-uri și pe platforme precum TikTok.
Turness a declarat că corporația trebuie să acționeze rapid pentru a contracara o serie de curenți potrivnici, inclusiv „tendința crescândă de evitare a știrilor, creșterea consumului de știri pe platformele sociale, creșterea concurenței digitale și declinul inevitabil al difuzării”.
Se înțelege că măsurile ar putea include utilizarea inteligenței artificiale pentru a selecta știri pentru utilizatori pe telefoanele lor, pe baza consumului lor anterior, într-un mod care se potrivește celor obișnuiți să consume conținut servit de social media.
„Trebuie să devenim nemilos concentrați pe înțelegerea nevoilor publicului nostru, pe furnizarea tipului de jurnalism și de conținut pe care îl doresc, în locurile în care îl doresc, conceput și produs în forma în care le place”, a declarat Turness.
„Trebuie să facem acest lucru pe platforme care oferă o experiență de consum de cea mai bună calitate, oferind personalizare, recomandări și călătorii unice ale utilizatorului. Și trebuie să implementăm inteligența artificială pentru a sprijini, a permite și a accelera inovarea și creșterea noastră.”
Organizațiile de știri din toate domeniile se luptă cu modul în care ar trebui implementată AI. Unele instituții merg deja mult mai departe, folosind tehnologia pentru a rezuma articole sau pentru a rescrie articole pentru audiențe diferite. Cu toate acestea, un studiu recent al BBC asupra principalilor asistenți AI a constatat că aceștia au tendința de a crea distorsiuni, inexactități factuale și conținut înșelător ca răspuns la întrebări despre știri și afaceri curente.
Corporația a promis anterior că utilizarea inteligenței artificiale „va fi întotdeauna în conformitate cu valorile sale de serviciu public” și a declarat că aceasta nu trebuie să submineze niciodată încrederea publicului și trebuie să fie utilizată întotdeauna „într-o manieră compatibilă cu valorile editoriale ale BBC, în special cu precizia, imparțialitatea, corectitudinea și confidențialitatea”.
În memoriul său, Turness a declarat că schimbările fac parte dintr-un plan de „reformare a BBC News”, conceput pentru a se asigura că jurnalismul său ajunge la „cea mai largă audiență posibilă, indiferent de unde sau cum ne găsesc”. Revizuirea va include, de asemenea, crearea unui al doilea departament nou, BBC live și știri zilnice. Ea a spus că sosirea acestuia va însemna sfârșitul „silozurilor tradiționale din redacție” și va asigura că conținutul produs de redacție va funcționa pe toate platformele, inclusiv buletinele tradiționale, online și pe aplicația BBC News.